zondag 7 juni 2009

Vrije rondleiding wordt Duitse tour

Samen met Diny sta ik voor deze zondag op de rol voor de vrije rondleidingen. Er komen deze dag slechts enkele bezoekers op ons af om 12.30 maar er is wel een groep Duitsers en Oostenrijkers die vraagt om een rondleiding. In overleg met Hein en Diny besluit ik mijn  eerste Duitstalige rondleiding te houden en dat is een groot succes.
Na Harreveld kom ik in de rosoliemolen waar molenaar Rob een prima verhaal houdt met voor Duitsers goed te volgen taalgebruik door de duidelijke beelden en gebaren.
Ook de jongedame in Vierhouten weet te boeien met de zondagse kerkmutsen. 
Hoogmade is een prima lokatie voor dit Duitstalige gezelschap en via de paltrokmolen en het huisje van Marken kom ik in de wasserij: altijd een succes.
Het gezelschap wil graag de grote Delftse molen beklimmen dus daar laat ik ze na 5 kwartier achter met wat tips voor de rest van de dag.
Met Diny evalueer ik met een kop koffie onze beide rondleidingen.