vrijdag 25 januari 2013

Wat doet Marketing & PR

Vandaag komt Pien Rommens (de baas van onze Marketing afdeling) ons tijdens de rondleidersvergadering uitleggen hoe PR en Marketing in elkaar zitten in ons museum. Een leerzaam en duidelijk verhaal van Pien waarin de jaarthema's en de reclamecampagnes nog even langskomen. Niet meer verwarren dus met Sales en Reserveringen, de afdeling die onder Commercie valt.

Vandaag sta ik zelf ineens even in de spots; omdat ik 65 jaar geworden ben ontvang ik een VVV-bon en de felicitaties van onze voorzitter Helmig. Volgende keer maar eens trakteren dus; ik was die verjaardag in december al lang weer vergeten.

De vergadering wordt ineens weer bijgewoond door "onze baas" Suzanne die na een verlofperiode de plaats van Marianne wederom inneemt.
Suzanne tracteert ons op een nieuwe wijze van vergaderen waarin ook een leertraject is opgenomen voor ons allen. We worden in groepen verdeeld en we vergaderen op verschillende data. Even wennen dus.

Wim Huls presenteert op professionele wijze de resultaten van de rondleidersenquete, en Reinier heeft mooie plaatjes van de aantallen rondleidingen door de jaren heen.
De rondleiding-achter-de-schermen was echt eenmalig (wegens 100 jaar museum) en komt niet terug.

De verdere inhoud van de vergadering staat in de notulen en leent zich niet voor plaatsing op deze weblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten