vrijdag 21 juni 2013

Topmaand juni voor rondleidingen

Met het afscheid van Reinier als onze indelings-coordinator bereiken we meteen een topmaand in de rondleidingen-geschiedenis met 180 rondleidingen in één maand. Anneke neemt het van Reinier over en krijgt daar meteen een stevige klus aan.

Door mijn medewerking aan het Bridge traject binnen het NOM, kan ik helaas de vergadering van 13 juni niet bijwonen en er hier niets over melden. Wel is duidelijk dat we de komende maand naar Deventer gaan met de rondleiders: de jaarlijkse uitstap.

Naast de hieronder beschreven rondleiding van 10 juni, mag ik ook op maandag 17 juni nog een schitterend Limburgs huwelijkspaar rondleiden. Aan de schuur van Terstraeten is door een van de familieleden nog gewerkt in het verleden .

Ook op woensdag de 19e mogen Maria en ik een zorg-gerichte groep in tweeën splitsen en rondleiden. Eén man in rolstoel vraagt me direct na het begin al: er kan toch wel gelachen worden onderweg !  En gelachen hebben we op deze hete dag. Saskia komen we tegen op het pad bij de papiermolen en ze vertelt op humoristische manier hoe het zit met de Staphorster kleding. Ook nodigt ze ons uit om later bij haar op Staphorst te komen voor het verhaal over het venstervrijen. Zo'n uitnodiging werkt goed en de groep verheugt zich al op het bezoek. Na de papiermolen en een pauze bij Hindeloopen is het wederom genieten bij Saskia.

Donderdag de 27ste sluit ik mijn ronleidingenmaand af met een PlusBus rondleiding. Van de juist opgeleide rondleiders loopt Annemiek met me mee; het laatste stuk van de rondleiding neemt ze van me over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten