donderdag 7 oktober 2010

Op pad met een Gelderse Gemeentegroep

Vandaag op pad met een groep ambtenaren van een Gelderse gemeente. Piet B is de andere rondleider en ik besluit in zijn verlengde ook mijn groep eens wat meer te vertellen over het entreegebouw en de bijzondere stenen muur. Daarna mag Ton N het spits afbijten met een goed verhaal in de rosoliemolen.
Omdat de rondleiding een verbinding moet hebben met  verkeer, ruimtelijke ordening en milieu, maak ik vervolgens een tramrit waarin ik vertel (met dank aan de conducteur mag ik de microfoon gebruiken) over het hoe en waarom van de traminfrastructuur in ons park. In de remise toon ik het gehele tramverhaal over oorlog, heden en het vervoer van rolstoelen. In de Van Gend en Loos Loods kunnen twee groepen van de diligence gebruik maken en vertel ik over de geschiedenis van VGL en het overbrengen van de loods van Tiel naar Arnhem.  Men heeft nu genoeg Verkeer gezien en gehoord, waarna we via de smederij (prima verhaal van Hans) in de wasserij terecht komen (milieu en zilveren greenkey passeren de revue).
Rond de Jan Vaessen bank sluiten we de rondleiding af met een glaasje cider dat in knapzakken door de groep werd meegevoerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten