woensdag 23 oktober 2013

Geschiedenis in voortgezet onderwijs plus canonvensters

Vandaag een interessante rondleidersbijeenkomst. Na het vergadergedeelte (niet bestemd voor deze weblog) houdt geschiedenisleraar T. de B. op een bevlogen manier een boeiend verhaal over de geschiedenislessen in het voortgezet onderwijs en over de plaats van de canonvensters daarin. Na mijn middelbare schooltijd (pakweg 1965) heb ik me niet meer in het geschiedenis-onderwijs verdiept. Zodoende komt dit verhaal, voorzien van powerpoint en handouts, binnen als een extra dik nummer van het Historisch Magazine. De vensters gaan voor me leven, net als de tijdperken van hunebedden tot heden.
Ach was ik maar geschiedenis gaan studeren indertijd.  Gelukkig leren we ook hoe we de diverse leerling- groepen kunnen boeien tijdens een rondleiding. In het voorjaar volgt nog een sessie.
Van hieruit nogmaals dank aan de heer T. de B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten