donderdag 22 oktober 2015

Rondleidersbijeenkomst in groepjes en een tramrondleiding

Vandaag een bijzondere bijeenkomst voor de rondleiders die bereid zijn in groepjes verdeeld aan het werk te gaan. Na wat inleidende mededelingen en de prima koffie van onze kantine, herhaalt Suzanne nog een keer de groepjes die gevormd zijn en waarbij  men zich desgewenst bij kan aansluiten. Voor wie niet in een groepje wil, is de bijeenkomst al weer snel afgelopen.

Na wat discussie over de canonvensters in ons park en mijn gevoel dat dit een beetje de verkeerde kant op dreigt te gaan, sluit ik me  aan bij de groep die een speciale Canon-rondleiding gaat vormgeven. Ik ben daar erg enthousiast over en dat gevoel wil ik graag in deze rondleiding terugzien. Overigens wordt deze rondleiding al aangeboden door het museum waarbij we met onze eigen intuïtie invulling geven aan deze regelmatig geboekte wandeling. Werkt ook prima.

Na de brainstormsessies volgt een speciale tramrondleiding door Lies Kloosterman die jarenlang trambestuurder in ons park is geweest. Al bij de Halte Vaessen begint ze haar enthousiaste verhaal, en vooral later in de remise kan ze helemaal zichzelf zijn en ze maakt er een mooi en duidelijk verhaal van.

Ik moet wat eerder weg om op tijd te zijn voor de vrije rondleiding die ik om 1300 uur ga geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten