donderdag 15 oktober 2015

Rondleiding met ouderen in de regen

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vandaag giet het van de regen en in de Kasteelboerderij zit een groep oudere leden van een grote vakbond. Na de vele workshops kunnen ze in de middag een rondleiding volgen in het museumpark. Helaas hebben de meeste mensen geen paraplu meegenomen en ook de Kasteelboerderij kan die niet verstrekken helaas.

We verdelen de 65 mensen in 3 groepen en Annemieke, Wouter en ik gaan alledrie een andere hoek van het museum bezoeken.

Met mijn groep pak ik eerste de tram naar Dingenliefde. Daar wandelen we het depot in waar ik mijn introductieverhaal kan houden. De wand uit de Kastanjelaan doet het goed in groepen en ook hier is de verwondering groot.  Via het depot lopen we naar de gang met vele prachtige films.

Door de regen verplaatsen we ons snel naar het Groen Kruis Gebouw. Altijd een gewilde en gewaardeerde locatie.

In de Tilburgse huisjes komen zelfs in het vijftigerjarenhuisje al veel herkenningskreten los bij deze groep. Het 70-er jaren huisje slaat alles wat dat betreft.

Via de dodendraad en een verhaaltje over de canonvensters, komen we in de tentoonstelling over de Eerste Wereldoorlog.  Een beetje tegen mijn verwachting in geniet men hier erg van.

Ook in de Watersnoodwoning komt de canon van Nederland dichterbij. Na het Zeeuwse kerkje pakken we de tram terug naar de Kasteelboerderij waar de borrel wacht.

Onverwacht veel bedankjes krijg ik aan het slot: ik had heel goed in het Onderwijs gepast.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten