zondag 27 december 2009

Twee dagen Kerstvertellingen in de remise


Tweede Kerstdag is altijd de drukste dag van het jaar in het Openluchtmuseum, en zo was ik in de gelegenheid om voor het eerst sinds 2006 weer wat te doen voor het trambedrijf. Zowel de tweede als de derde Kerstdag heb ik samen met Henk S en Otto T de remise bemand om de vele bezoekers te verhalen over het trambedrijf en de bijbehorende menselijke drama's en hoogtepunten. Veel mensen willen graag hun eigen ervaringen kwijt over het trambedrijf waarin ze hun jeugd hebben doorgebracht, en die gelegenheid krijgen ze uiteraard volop. Daar leer ik zelf weer veel van. Vooral het Rotterdamse bombardement en de verwoesting van Arnhem kunnen nog steeds veel hevige emoties losmaken.
Net als ik even zonder pet van het Zeeuwse kerkje naar de remise terug rijd na een concert van het Utrechts Reiskoor UTS (Utrecht Travel Singers), word ik betrapt door fotograaf Maarten van de Krol, die bijgaande foto maakte.
Op zijn weblog laat Maarten zien hoe hij de dag in het museum heeft beleefd.

Utrecht Travel Singers oefenen voor het concert in het Zeeuwse kerkje.