donderdag 26 april 2012

Schoonheid en gezondheid

Soms zijn bedrijven in mooie kleine units georganiseerd die overal in Nederland kunnen zitten, dicht bij de klanten. Dan organiseer je zo nu en dan een netwerkdag voor de persoonlijke ontmoeting en afstemming en dat kan prima in ons Openluchtmuseum.
Zo ook dit bedrijf dat zich met schoonheid en gezondheid bezighoudt. De medewerkers worden in drie groepen verdeeld die met tussenpozen van een uur vertrekken voor een rondleiding. Ik mag de laatste groep begeleiden. Gelukkig zijn al mijn presentatie-collega's bereid er ook in de laatste minuten voor 1700 uur nog volledig voor te gaan.  Na de paltrokmolen en de vijzelmolen bezoeken we de het Zaanse Koopmanshuis, het Chinese restaurant en de wasserij. Via de ambachtsbuurt, waar we het smeden van een spijker meemaken met een boeiende uitleg van de smid, komen we in de VGL-loods (prima vertelling daar door authentieke VGL-collega) en bij de remise die helaas gesloten is. Met de tram reizen we naar de Westerstraat dat de slagroom op de taart levert van vanmiddag. Echt meezingen in het cafĂ© lukt niet erg maar men is onder de indruk van het Turkenpension, de pottenbakkersgang en de voorgevel, met bijbehorende geschiedenis. Het regent inmiddels flink en ik ben blij dat ik de groep kan afleveren bij de naastgelegen Hoeferzaal waar volgens schema zal worden geborreld en gedineerd.
Wie schetst mijn verbazing dat dit verplaatst is naar de Kasteelboerderij. Helaas toch nog een stevig nat pak voor de meeste deelnemers want de tram is geen optie meer op dit late uur.
Gelukkig krijg ik van de meeste mensen nog een stevige hand en bedankje bij aflevering in het Paard van Marken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten