dinsdag 4 oktober 2022

Digitale rondleiding voor verpleeghuis bewoners.

 Vandaag mag ik met filmer Emma opstap om in mijn eentje een rondleiding te geven aan een verpleeghuis in St. Anna Parochie (Fr).  Dat gaat volledig in een digitale stream die Emma opneemt en die direct wordt uitgezonden op een scherm in het verpleeghuis in Friesland.

We hebben eerst wat moeite met de internetverbinding waardoor de bewoners een onrustig beeld ervaren en mij slecht kunnen verstaan.  Later spreek ik rechtstreeks naar de microfoon van het filmende apparaat waardoor de verstaanbaarheid beter wordt.

Al met al een vreemde maar interessante gewaarwording om zo met z'n tweeën door Staphorst, door de Stolp en door de Zaanse buurt te dwalen, met slechts summier contact met de kijkende bewoners van het tehuis.

Via de wasserij en de standerd-molen keren we terug naar het entreeplein waar de volgende rondleider al staat te wachten op de tweede digitale rondleiding t.b.v. een ander tehuis.

Een interessant experiment vind ik het zeker, dus wellicht nog een volgend keer zonder technische problemen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten