dinsdag 30 september 2014

Ruim 13 jaar werkzaam in het Openluchtmuseum

Tot mijn grote verrassing word ik tijdens de vergadering van 27 oktober in de bloemetjes gezet wegens 12,5 jaar trouwe dienst in het museum als vrijwilliger.

Bij het teruglezen van oude stukken van ons museumtrambedrijf, ontdek ik dat ik op 23 juni 2001 ben begonnen als conducteur op de tram, na een periode van diverse opleidingen en instructies.
We verkochten nog kaartjes voor 1 gulden; de euro was er nog niet. Nog enige jaren heb ik daarna kaartjes in euro's verkocht waarna de kaartverkoop gelukkig is gestaakt. Voor zowel bezoekers als voor conducteurs werd het leven stukken aangenamer. Zonder tas om de nek was het beeld wel iets minder authentiek, maar vooruit.

Op 18 november 2005 praat ik met Anneke Bolder-Beke voor het eerst over de mogelijkheden om rondleider te worden. Na een training van een half jaar en acceptatie door Rita en instructies van Bea, loop ik op 9 juli 2006 mijn eerste rondleiding.

Al met al werk ik nu dus meer dan 13 jaar bij het Openluchtmuseum als vrijwilliger, waarvan ruim 8 jaren als rondleider.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten