maandag 21 september 2009

Mantelzorgers uit de Gelderse Vallei

Vandaag leid ik een enthousiaste groep mantelzorgers rond die al veel kennis blijkt te hebben van enkele objecten na een bezoek aan de museumboerderij in Staphorst in Overijssel. Gelukkig geen verbeteringen op mijn verhaal maar wel bevestiging en enkele zinvolle aanvullingen. Na de paltrokmolen trek ik langs het Koopmanshuis naar de wasserij waar Hans van Z een boeiend verhaal verteld, zoals we dat van hem kennen als hij op Beerta staat.
Dan wil men graag een paar boerderijen bezoeken: de Stolp en uiteraard Staphorst.

Aan het eind word ik door alle deelnemers persoonlijk bedankt, waarbij me echter nog wel gebvraagd wordt waar de Molukse barak staat want er zijn enkele Molukkers in onze groep die daar lang gewoond hebben......... Aye aye toch een grote fout dus van me dat ik niet aan het begin gevraagd heb of er objecten zijn die men persé wil zien. Een leerfout zal ik dit nog maar een keertje noemen.

Verder een sfeervolle rondleiding waarna men nog luncht en de hele middag zelf kan rondtrekken door het park.